Ting, der hjælper dig med at sove

Et par enkle, men effektive ting, der hjælper dig med at sove, inkluderer at lytte til beroligende musik eller bruge en lydbog. Du kan også prøve at spille en kedelig podcast eller læse en godnathistorie. Ideen er, at lytte til kedeligt lydmateriale vil hjælpe dig med at sove, fordi det kan hjælpe dig med at tøjle dit vandrende sind. At skrive ned dine bekymringer kan også hjælpe dig med at sove, fordi det hjælper dig med at finde ud af, hvad der generer dig, og du ved, hvilke skridt du skal tage næste.

Nogle mennesker finder ud af, at brug af aromaterapi eller æteriske olier i deres soveværelse hjælper dem med at sove. Aromaterapi er et glimrende valg, da det giver en behagelig aroma, der kan hjælpe dig med at falde i søvn. Andre mennesker bruger duftende pudespray og smarte lamper til at fremkalde søvn. Andre nyttige søvnhjælpemidler omfatter at skabe et afslappende miljø, meditere og kontrollere dit koffeinindtag. Disse strategier kan hjælpe dig med at få en god nats søvn og vågne op forfrisket og forynget den næste dag.

En anden god måde at hjælpe dig selv med at falde i søvn er at undgå stimulanser som alkohol og nikotin. Mens disse ting kan hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere, kan de også forstyrre din søvn senere. Prøv afslappende aktiviteter i stedet. Undgå stærkt lys i løbet af dagen, fordi de kan holde dig vågen. Dæmp lysene om natten for at hjælpe din krop med at forberede sig på søvn. Det er også en god idé at skrue ned for fjernsynet, så du kan få en god nats søvn.

Du kan også prøve at indarbejde et søvnritual i din aftenrutine på sleep zone. Dette enkle ritual kan omfatte læsning i 20 minutter, afslappende musik eller drikke urtete. Det kan virke fjollet, men det kan hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere. Ved at indarbejde disse enkle teknikker i din aftenrutine har du meget lettere ved at falde i søvn. Du vil være mere tilbøjelig til at sove mere trygt og være i stand til at koncentrere dig mere tydeligt om morgenen.

Ud over disse enkle tip kan du downloade en gratis app kaldet Calm. Det er en populær søvnapp med søvnhistorier, åndedrætsøvelser og hvid støj. National Sleep Foundation anbefaler, at du holder dig til en konsekvent søvnplan, fordi uregelmæssige sovemønstre ødelægger dit indre kropsur. Prøv disse ting, og du vil finde dig selv sove mere sundt hver eneste nat. Hvis disse teknikker ikke virker, kan du altid prøve et par flere teknikker.

Spise fødevarer rig på tryptofan er også nyttige til at hjælpe dig med at sove. Disse fødevarer tages bedst sammen med kulhydrater, da de hjælper tryptofan med at nå din hjerne. Tryptofan findes i mange forskellige typer fødevarer, herunder mejeriprodukter. Ikke desto mindre skal du undgå for meget sukkerholdig mad, mens du prøver at sove. Et andet nyttigt tip er at lytte til naturlyde, mens du slapper af. Disse aktiviteter kan også hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere.

En kult bodylotion kan hjælpe dig med at slappe af før sengetid. Denne bløde creme indeholder æteriske olier, der fremmer et fredeligt humør. Blandt de mange fordele er den beriget med økologisk olivenolie og græskarfrø, som låser fugt og blødhed fast. Piglet in Bed sælger produktet. Disse produkter er alle naturlige, og de lugter vidunderligt. Hvis du ikke har råd til at bruge penge på luksusartikler, kan disse produkter hjælpe dig med at sove bedre.